Bavlněná pletací příze (14.08.2019)

Bavlněná pletací příze
Bavlněná pletací příze Tina je velmi příjemná na omak. Využijete ji na háčkování tašek, síťovek. Můžete z ní uplést také svetříky, halenky, ponožky, čepice apod.
Více...

Mini dřevěný rámeček / přívěsek na vyšívání (08.08.2019)

Mini dřevěný rámeček / přívěsek na vyšívání
Malý dřevěný rámeček je vhodný na tvoření drobných vyšívaných obrázků. Hotové obrázky v rámečku můžete nosit jako přívěsek na krku nebo s nimi můžete ozdobit dárky apod. Vyšitý obrázek nalepte na menší destičku, větší destičku nalepte ze zadní strany rámečku a vložte do rámečku menší destičku s obrázkem. Rámeček v horní části utáhněte přiloženým šroubkem a maticemi.
Více...

Bavlněná látka geometrické vzory (17.07.2019)

Bavlněná látka geometrické vzory
Bavlněná látka s geometrickými vzory dodá vašim výrobkům stylový vzhled. Je příjemná na dotek. Použití: Látka slouží především k dekoračním účelům. Zajímavě vynikne na polštářích či taškách. Můžete z ní ušít ubrusy, běhouny, prostírání, závěsy, kapsáře apod.
Více...

Prýmek s bambulkami a třásněmi (10.07.2019)

Prýmek s bambulkami a třásněmi
Prýmek je zajímavý svým zpracováním - najdete na něm barevné bambulky i třásně. Oživí vám nejen oděvy, ale také doplňky jako jsou tašky, kabelky, klobouky apod.
Více...
Zobrazit i starší aktuality

Recenze: Darí Fejtková- Korálkování a sutaškování

Název: Korálkování a sutaškování
Autor: Darí Fejtková
Vydavatel: Fragment
Rok vydání: 2014
Počet stran: 160 s.
Výtvarné techniky: korálkování, šité šperky, sutaškování, prýmkování, textilní šperky
Čtenář:  pokročilý korálkář

Novinkou od zavedené a známé výtvarnice autorských šperků a lektorky kreativních kurzů je kniha Korálkování a sutaškování, kterou vydalo na sklonku roku 2014 nakladatelství Fragment, které vydalo již několik knih Darí Fejtkové. Ostatně, i tato kniha je novým společným vydáním dvou předešlých knih – Korálkování – výroba šitých šperků z r. 2013 a Prýmkování – výroba textilních šperků z r. 2012, které byly nadmíru populární.

Kniha je tedy logicky rozdělena na dvě hlavní části – Korálkování a Sutaškování. V části Korálkování se seznamujete se nejen s potřebnými pomůckami a nářadím, s dílčími technikami ketlování a zakončování šperků, ale především se základními stehy, především však s těmi, které autorka používá nejraději. Zvládnete tedy hravě techniky peyot stehu, rybího stehu či cihlového stehu. Naleznete zde návody na originální doplňky, jako např. Knoflíkový náhrdelník, Krajkové hodinky, Náramek s listem či Spirálové náušnice.
Část věnující se Sutaškování neboli prýmování vás naučí vyrábět textilní šperky ze speciálních druhů prýmků, doplněných o komponenty jako jsou voskované perle, broušené korálky, japonské korálky Toho či Swarovski Elements. Tyto návody jsou o to cennější, že návodů na prýmkování bylo ještě v nedávné době holé minimum a tak se nyní díky práci Darí Fejtkové můžete pokusit zhotovit vlastní sutaškou šperk. Šperky zhotovené ze sutašek jsou velice originální a působí elegantně a přitom moderně. Jsou to opravdu velice originální kousky – skutečné autorské šperky.

Autorka knihu prezentuje nejen jako naučnou, ale také jako inspirační. Motivuje nás k tvorbě podle šablony, ale i ozvláštnění šperků dle našeho vkusu a představ, neboť každý z nás máme rádi různé barevné varianty. V knize jsou uvedeny i přehledy a vzorníky materiálů používaných k výrobě bižuterie.  V knize naleznete téměř padesát návodů na autorské šperky, což je již opravdu dostatečně velká zásobárna nápadů, která uspokojí na dlouhou dobu i ty nejtvořivější. U všech návodů si můžete být jistí jejich funkčností a zaručeným dobrým výsledkem, pokud ke kvalitnímu návodu přidáte i svou chuť do tvoření, vhodný materiál, pečlivost a trpělivost.

Knihu ocení především ti tvořiví korálkáři, kteří mají základní techniky již za sebou, neboť jde o návody svou náročností vhodnější pro pokročilé tvůrce. Pokud po knize sáhne začátečník, ani ten však nezůstane ztracen, neboť dobrým zvykem Darí Fejtkové je řadit návody v knihách od nejjednodušších po nejsložitější. Pracujte na špercích podle jejich řazení a tím budete zvládat stále složitější techniky.

O nás

Provozovatel portálu

Stoklasa textilní galanterie s.r.o.