Umělý pryskyřník / kytice (17.04.2019)

Umělý pryskyřník / kytice
Umělý pryskyřník si snadno spletete s jeho živou předlohou, na rozdíl od ní, vám ale déle vydrží. Květy a lístky jsou textilní. V jednom svazku je 5 ohebných větviček s květy.
Více...

Dřevěné korálky s vroubky (10.04.2019)

Dřevěné korálky s vroubky
Mix barevných dřevěných korálků s vroubky nadchnou všechny kreativní lidi. Můžete je navlékat na silon nebo jiný návlekový materiál. Korálky můžete použít na výrobu náramků, náhrdelníků nebo i na tvorbu přívěsků ke klíčům, kabelce apod.
Více...

Lurexová šňůrka (21.03.2019)

Lurexová šňůrka
Splétaná bavlněná šňůrka se nevšedně třpytí díky vpletenému lurexovému vláknu. Využijete ji k dekoračním účelům, k efektnímu balení a zdobení dárků, nebo jako navlékací materiál při výrobě náhrdelníků, náramků, apod.
Více...

Dřevěné květy sada (13.03.2019)

Dřevěné květy sada
Dřevěné květinky můžete zakomponovat do květinových vazeb, pověsit na větvičky ve váze nebo je nalepit na věnce či krabičky. Zajímavě vyniknou také jako ozdoba stolu.
Více...
Zobrazit i starší aktuality

Recenze: Darí Fejtková- Korálkování a sutaškování

Název: Korálkování a sutaškování
Autor: Darí Fejtková
Vydavatel: Fragment
Rok vydání: 2014
Počet stran: 160 s.
Výtvarné techniky: korálkování, šité šperky, sutaškování, prýmkování, textilní šperky
Čtenář:  pokročilý korálkář

Novinkou od zavedené a známé výtvarnice autorských šperků a lektorky kreativních kurzů je kniha Korálkování a sutaškování, kterou vydalo na sklonku roku 2014 nakladatelství Fragment, které vydalo již několik knih Darí Fejtkové. Ostatně, i tato kniha je novým společným vydáním dvou předešlých knih – Korálkování – výroba šitých šperků z r. 2013 a Prýmkování – výroba textilních šperků z r. 2012, které byly nadmíru populární.

Kniha je tedy logicky rozdělena na dvě hlavní části – Korálkování a Sutaškování. V části Korálkování se seznamujete se nejen s potřebnými pomůckami a nářadím, s dílčími technikami ketlování a zakončování šperků, ale především se základními stehy, především však s těmi, které autorka používá nejraději. Zvládnete tedy hravě techniky peyot stehu, rybího stehu či cihlového stehu. Naleznete zde návody na originální doplňky, jako např. Knoflíkový náhrdelník, Krajkové hodinky, Náramek s listem či Spirálové náušnice.
Část věnující se Sutaškování neboli prýmování vás naučí vyrábět textilní šperky ze speciálních druhů prýmků, doplněných o komponenty jako jsou voskované perle, broušené korálky, japonské korálky Toho či Swarovski Elements. Tyto návody jsou o to cennější, že návodů na prýmkování bylo ještě v nedávné době holé minimum a tak se nyní díky práci Darí Fejtkové můžete pokusit zhotovit vlastní sutaškou šperk. Šperky zhotovené ze sutašek jsou velice originální a působí elegantně a přitom moderně. Jsou to opravdu velice originální kousky – skutečné autorské šperky.

Autorka knihu prezentuje nejen jako naučnou, ale také jako inspirační. Motivuje nás k tvorbě podle šablony, ale i ozvláštnění šperků dle našeho vkusu a představ, neboť každý z nás máme rádi různé barevné varianty. V knize jsou uvedeny i přehledy a vzorníky materiálů používaných k výrobě bižuterie.  V knize naleznete téměř padesát návodů na autorské šperky, což je již opravdu dostatečně velká zásobárna nápadů, která uspokojí na dlouhou dobu i ty nejtvořivější. U všech návodů si můžete být jistí jejich funkčností a zaručeným dobrým výsledkem, pokud ke kvalitnímu návodu přidáte i svou chuť do tvoření, vhodný materiál, pečlivost a trpělivost.

Knihu ocení především ti tvořiví korálkáři, kteří mají základní techniky již za sebou, neboť jde o návody svou náročností vhodnější pro pokročilé tvůrce. Pokud po knize sáhne začátečník, ani ten však nezůstane ztracen, neboť dobrým zvykem Darí Fejtkové je řadit návody v knihách od nejjednodušších po nejsložitější. Pracujte na špercích podle jejich řazení a tím budete zvládat stále složitější techniky.

O nás

Provozovatel portálu

Stoklasa textilní galanterie s.r.o.