Minky hladké / jemný plyš (21.10.2020)

Minky hladké / jemný plyš
Minky jsou velmi příjemné, měkké a hebké na dotek. Využijete je všude tam, kde vyžadujete měkký materiál - na spodní strany dek, do dětských zavinovaček, na čepice, nákrčníky i župany.
Více...

Sada látek na patchwork (14.10.2020)

Sada látek na patchwork
Sadu barevných látek využijete na patchwork. Pečlivě je skládáme z nejlepších vzorů, které najdete u nás v obchodě. Najdete mezi nimi dětské vzory, srdíčka, květy, puntíky i jednobarevné látky - vybere si každý. Látky v sadách barevně ladí. Každá sada je elegantně převázaná saténovou mašlí s logem firmy Stoklasa. Neváhejte a pusťte se do výroby ubrusů, prostírání, polštářků apod.
Více...

Balicí papír 70x200 cm (07.10.2020)

Balicí papír 70x200 cm
Balicí papír v přírodním stylu dodá vašim zabaleným dárkům rustikální charakter s ekologickým přístupem. Z pohledové strany je hustě žebrovaný. Je dostatečně pevný, hodí se i na zabalení kytice nebo výrobu kornoutů. V scrapbookingu s ním můžete ozdobit pozvánky, přání, deníky, krabičky apod. Skvěle poslouží i jako výplňový materiál do krabic. Prodává se v roli, která je zabalená do ochranné fólie.
Více...

Vánoční monofilová stuha hvězdy (30.09.2020)

Vánoční monofilová stuha hvězdy
Monofilová stuha s potiskem malých hvězdiček je pevná, poloprůsvitná, oboustranná. Použití: Stuhu můžete využít na výrobu různých dekorací. Hodí se na aranžování adventních věnců, ikeban, slavnostních tabulí apod. Můžete s ní i elegantně zabalit dárky.
Více...

Dekorace anděl s glitry (23.09.2020)

Dekorace anděl s glitry
Dekorační andělé jsou vyrobení z překližky a z obou stran posypaní třpytivými glitry. Můžete je nalepit na věnce, do květinových vazeb nebo je využít jako netradiční ozdobu dárků.
Více...
Zobrazit i starší aktuality

Recenze: Darí Fejtková- Korálkování a sutaškování

Název: Korálkování a sutaškování
Autor: Darí Fejtková
Vydavatel: Fragment
Rok vydání: 2014
Počet stran: 160 s.
Výtvarné techniky: korálkování, šité šperky, sutaškování, prýmkování, textilní šperky
Čtenář:  pokročilý korálkář

Novinkou od zavedené a známé výtvarnice autorských šperků a lektorky kreativních kurzů je kniha Korálkování a sutaškování, kterou vydalo na sklonku roku 2014 nakladatelství Fragment, které vydalo již několik knih Darí Fejtkové. Ostatně, i tato kniha je novým společným vydáním dvou předešlých knih – Korálkování – výroba šitých šperků z r. 2013 a Prýmkování – výroba textilních šperků z r. 2012, které byly nadmíru populární.

Kniha je tedy logicky rozdělena na dvě hlavní části – Korálkování a Sutaškování. V části Korálkování se seznamujete se nejen s potřebnými pomůckami a nářadím, s dílčími technikami ketlování a zakončování šperků, ale především se základními stehy, především však s těmi, které autorka používá nejraději. Zvládnete tedy hravě techniky peyot stehu, rybího stehu či cihlového stehu. Naleznete zde návody na originální doplňky, jako např. Knoflíkový náhrdelník, Krajkové hodinky, Náramek s listem či Spirálové náušnice.
Část věnující se Sutaškování neboli prýmování vás naučí vyrábět textilní šperky ze speciálních druhů prýmků, doplněných o komponenty jako jsou voskované perle, broušené korálky, japonské korálky Toho či Swarovski Elements. Tyto návody jsou o to cennější, že návodů na prýmkování bylo ještě v nedávné době holé minimum a tak se nyní díky práci Darí Fejtkové můžete pokusit zhotovit vlastní sutaškou šperk. Šperky zhotovené ze sutašek jsou velice originální a působí elegantně a přitom moderně. Jsou to opravdu velice originální kousky – skutečné autorské šperky.

Autorka knihu prezentuje nejen jako naučnou, ale také jako inspirační. Motivuje nás k tvorbě podle šablony, ale i ozvláštnění šperků dle našeho vkusu a představ, neboť každý z nás máme rádi různé barevné varianty. V knize jsou uvedeny i přehledy a vzorníky materiálů používaných k výrobě bižuterie.  V knize naleznete téměř padesát návodů na autorské šperky, což je již opravdu dostatečně velká zásobárna nápadů, která uspokojí na dlouhou dobu i ty nejtvořivější. U všech návodů si můžete být jistí jejich funkčností a zaručeným dobrým výsledkem, pokud ke kvalitnímu návodu přidáte i svou chuť do tvoření, vhodný materiál, pečlivost a trpělivost.

Knihu ocení především ti tvořiví korálkáři, kteří mají základní techniky již za sebou, neboť jde o návody svou náročností vhodnější pro pokročilé tvůrce. Pokud po knize sáhne začátečník, ani ten však nezůstane ztracen, neboť dobrým zvykem Darí Fejtkové je řadit návody v knihách od nejjednodušších po nejsložitější. Pracujte na špercích podle jejich řazení a tím budete zvládat stále složitější techniky.

O nás

Provozovatel portálu

Stoklasa textilní galanterie s.r.o.